Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podoby dobrovolnických rolí a jejich referenční skupiny
Nollová, Michaela ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Práce se zabývá dobrovolnictvím ve spojení s referenčními skupinami dobrovolníků. Popisuje a analyzuje dobrovolnictví osmi dobrovolníků angažujících se ve vybraném spolku. První část práce je teoretická, vymezuje základní pojmy, teorie a koncepty důležité pro výzkum. Druhá, empirická část práce, představuje metodologický postup a zabývá se provedeným kvalitativním výzkumem prostřednictvím hloubkových rozhovorů s formálními dobrovolníky. Cílem práce je popsat a porozumět tomu, jakým způsobem si dobrovolníci utvářejí své dobrovolnické role a k jakým referenčním skupinám se vztahují. Na podoby dobrovolnických rolí v této organizaci má vliv zejména pravidelnost a intenzita jejich činnosti. Během analýzy byly ze zkoumaných dat vyprofilované dvě hlavní podoby dobrovolnické role. Dobrovolníci z jedné skupiny svou činnost považují za pomoc a vztahují se ke klientům organizace. Dobrovolníci z druhé skupiny se vztahují k ostatním dobrovolníkům a činnost je pro ně hlavně zábavou.
Důležitost růstu důchodu pro subjektivně pociťované štěstí
Sedlář, Jan ; Baxa, Jaromír (vedoucí práce) ; Skuhrovec, Jiří (oponent)
1 Abstrakt Práce se komplexně zabývá diskuzí rozpoutanou zveřejněním Easterlinova článku (1974), který upozornil na komplikovanější vztah mezi absolutní výší důchodu a subjektivně pociťovaným štěstím, než předpokládala ekonomická teorie. Představena je literatura, která hledá vysvětlení, proč vztah - vyšší důchod znamená vyšší užitek a štěstí jedince - neplatí bez výjimek. Speciální pozornost je věnována lidským vlastnostem: jedincova srovnávání své situace se situací jeho referenční skupiny, jedincova srovnávání své situace se situacemi, na které byl zvyklý v minulosti, jedincova zvyknutí si na novou situaci a změně jeho aspirací, na nadhodnocování užitku z dosažení cíle. První zmíněná vlastnost je experimentálně zkoumána s využitím analogie: důchod jako ohodnocení pracovního výkonu, známka jako ohodnocení výkonu studenta. Experiment neprokázal, že by srovnávání studenta s jeho referenční skupinou mělo vliv na hodnocení jeho vlastního výkonu. Druhá část práce je zaměřena na popis vztahu mezi hrubým národním důchodem na obyvatele a spokojeností obyvatel dané země. Je zkoumáno, jak se vliv důchodu na spokojenost liší při srovnání zemí podle jejich hospodářské rozvinutosti. Dále je testováno, zda v bohatších zemích klesá důležitost důchodu jako faktoru ovlivňujícího spokojenost lidí. Takový vývoj nepřímo...
Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol
Bernardová, Martina ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je prostřednictvím marketingového výzkumu porovnat míru vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol. Metody: V diplomové práci je využito dvou na sebe navazujících metod. První z nich je metoda dotazníkového šetření zahrnující 508 respondentů, kteří byli během výzkumu studenty středních škol. 32 respondentů rozdělených do dvou skupin se zúčastnilo i druhé metody, kterou je focus group. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že ve všech zkoumaných oblastech, mají sportovci větší vliv na nákupní preference studentů středních škol než blogeři. Nejvýraznější rozdíly v efektivitě vyplynuly ze samotného porovnání obou skupin respondenty. Klíčová slova: marketingová komunikace, nákupní chování, referenční skupina, generace Z, sportovní celebrita, influencer
Vliv celebrit na spotřební chování mladých
Veis, Roman ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úlohou celebrit v reklamě, zapojením celebrit do marketingové komunikace a vlivem celebrit na spotřební chování. Cílem této bakalářské práce je ověřit vliv zapojení celebrit do reklamních kampaní na rozhodování o nákupním chování spotřebitelů, převážně ve věku 19 až 26 let. V teoretické části je na základě studia odborné literatury vymezen pojem spotřebitel, popsány referenční skupiny, jejich druhy a zapojení celebrit v marketingu. Praktická část se zabývá obsahovou analýzou třech odlišných časopisů, kde je zkoumána inzerce využívající zapojení referenčních skupin. Praktická část je dále zaměřena na dotazování, které zkoumá, jak celebrity ovlivňují spotřební chování mladých lidí a jak jsou celebrity v reklamách vnímány. V závěru jsou srovnány výsledky obsahové analýzy a online dotazování, zmíněna doporučení využití celebrit pro marketingovou orientaci a shrnuta celá bakalářské práce.
Důležitost růstu důchodu pro subjektivně pociťované štěstí
Sedlář, Jan ; Baxa, Jaromír (vedoucí práce) ; Skuhrovec, Jiří (oponent)
1 Abstrakt Práce se komplexně zabývá diskuzí rozpoutanou zveřejněním Easterlinova článku (1974), který upozornil na komplikovanější vztah mezi absolutní výší důchodu a subjektivně pociťovaným štěstím, než předpokládala ekonomická teorie. Představena je literatura, která hledá vysvětlení, proč vztah - vyšší důchod znamená vyšší užitek a štěstí jedince - neplatí bez výjimek. Speciální pozornost je věnována lidským vlastnostem: jedincova srovnávání své situace se situací jeho referenční skupiny, jedincova srovnávání své situace se situacemi, na které byl zvyklý v minulosti, jedincova zvyknutí si na novou situaci a změně jeho aspirací, na nadhodnocování užitku z dosažení cíle. První zmíněná vlastnost je experimentálně zkoumána s využitím analogie: důchod jako ohodnocení pracovního výkonu, známka jako ohodnocení výkonu studenta. Experiment neprokázal, že by srovnávání studenta s jeho referenční skupinou mělo vliv na hodnocení jeho vlastního výkonu. Druhá část práce je zaměřena na popis vztahu mezi hrubým národním důchodem na obyvatele a spokojeností obyvatel dané země. Je zkoumáno, jak se vliv důchodu na spokojenost liší při srovnání zemí podle jejich hospodářské rozvinutosti. Dále je testováno, zda v bohatších zemích klesá důležitost důchodu jako faktoru ovlivňujícího spokojenost lidí. Takový vývoj nepřímo...
The effect of celebrities in advertising on consumer decision
Kočárová, Katarína ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Sedlacky, Martin (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je objasnění velikosti vlivu celebrity, propagující produkty nebo služby, na rozhodovací proces spotřebitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce pojednává o teoretických východiscích spojených se spotřebním chováním, komunikací se zákazníkem, reklamou jako takovou a referenčními skupinami. Tato část je ukončena kapitolou, která rozebírá nosný pojem práce, kterým je celebrita. Praktická část je zaměřena na zjištění obecného vlivu, který má výskyt celebrity v reklamním spotu na spotřební chování, a také pro vyhodnocení efektivity konkrétních reklamních kampaní odvysílaných na území České a Slovenské republiky.
Potenciál zapojení celebrit v marketingové komunikaci vybrané kategorie produktů
Jehličková, Anna ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda zapojení celebrity do reklamy je tou správnou volbou a zároveň vytvořit doporučení pro výběr vhodné celebrity do reklamy na pivo, respektive tří konkrétních značek (Pilsner Urquell, Krušovice a Staropramen). Vymezuji zde základní pojmy spotřebního chování, referenčních skupin, marketingové komunikace, celebrit a marketingového výzkumu. V praktické části se zaměřuji na trh piva v ČR a pivovarnictví v roce 2010, dále se věnuji vlastnímu výběru značek piva a uvádím stručnou charakteristiku jak jednotlivých piv, tak podniků. Pokračuji obsahovou analýzou a analýzou vlastního dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je vybrat konkrétní celebrity pro zvolené značky piva, na základě charakteristik a vlastností celebrit, které by měly odpovídat image jednotlivých značek.
Využití celebrit v mediální marketingové komunikaci
Uhrynová, Iva ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Snahou této práce je uvést čtenáře do problematiky zapojení slavných osobností v mediální marketingové komunikaci. Vymezuji zde základní pojmy celebrity marketingu, spotřebního chování, referenčních skupin, marketingové komunikace a doporučování prostřednictvím celebrit. V praktické části se zaměřuji na analýzu vlastního dotazníkového šetření týkajícího se postojů vzorku české populace k reklamám, ve kterých vystupují celebrity.
Evoluce půdního pokryvu Českého krasu ve vztahu k pedodiverzitě a klasifikačnímu systému půd
Žigová, Anna
Stupeň diverzity půd v Českém krasu, jehož půdotvorné substráty jsou tvořeny z velké části nemetamorfovaným proterozoikem a paleozoikem v centrální části Českého masivu je vysoký. Vývoj půdního pokryvu probíhal v několika půdotvorných cyklech. Klimatické podmínky v pleistocénu umožnily vývoj půd typu terra fusca a terra rossa. Poznatky o evoluci půdního pokryvu umožňují zařazení do klasifikačního systému půd ČR referenční třídy CHROMOSOLS s půdními typy terra rossa a terra fusca se subtypy modální a luvická.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.